Naar het ziekenhuis tijdens corona

Als ziekenhuis doen we alles om een veilige plek te zijn voor iedereen die onze zorg nodig heeft. Daarom nemen we verschillende maatregelen. Wij vragen ook uw hulp. Want samen houden we onze zorg veilig.

Heeft u op het moment van uw geplande afspraak klachten die wijzen op het coronavirus? Neem contact op met de polikliniek waar u een afspraak heeft. Ook als u in thuisquarantaine zit. Wij kijken dan samen met u of de afspraak verzet moet worden.

Gaat mijn afspraak/operatie door?

U wordt telefonisch geïnformeerd als uw afspraak niet doorgaat. Als u geen bericht krijgt, dan gaat uw afspraak gewoon door en kunt u naar ons ziekenhuis komen waar het veilig is. Als u niet bent gebeld, verzoeken wij u om ons niet zelf te bellen over uw afspraak. Zo blijven we telefonisch bereikbaar voor patiënten van wie de afspraak wel is uitgesteld. Wij kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft en doen ons uiterste best om deze allemaal te beantwoorden.

Bekijk ook de overige veelgestelde vragen

Komt u naar het ziekenhuis voor een afspraak?

  • Draag een mondkapje
  • Kom alstublieft alleen
  • Kom niet te vroeg naar uw afspraak
  • Als alleen komen niet mogelijk is, dan is 1 begeleider per patiënt toegestaan. Wij vragen deze begeleider om buiten het ziekenhuis te wachten.
  • Verlaat het ziekenhuis meteen na uw afspraak

Als u het ziekenhuis inloopt mag u zich melden bij de balie. De medewerker zal u vragen de handen te desinfecteren en u uitvragen op klachten die kunnen wijzen op het coronavirus:  

  • Hoesten?
  • Verkoudheid?
  • Benauwdheid?
  • Koorts?
  • Reuk- en/ of smaakverlies?

Heeft u één van deze klachten? Dan wisselt u uw eigen mondkapje om voor een mondkapje van het ziekenhuis.

Ook bezoekers en begeleiders vragen wij uit op klachten. Beantwoorden zij één of meer vragen met JA, dan mogen zij helaas niet naar binnen. Als patient hoeft u niet bang te zijn dat u niet door mag lopen naar uw afspraak, ook al heeft u klachten. Wij helpen iedereen die onze zorg nodig heeft.

Als u zelf geen mondkapje heeft, krijgt u dit van ons.

Onze maatregelen op een rij:

  • Kom alstublieft alleen
  • Draag een mondkapje
  • Kom niet te vroeg naar uw afspraak
  • Verlaat het ziekenhuis weer zo snel mogelijk
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Desinfecteer regelmatig uw handen
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes
  • Schud geen handen

Op de polikliniek

  • Na de screening bij de ingang kunt u doorlopen naar uw afspraak
  • Als u op de polikliniek komt, mag u zich melden aan de balie van de polikliniek waar u een afspraak heeft
  • In de spreek-/ behandelkamer is 1,5 meter afstand houden niet altijd mogelijk. Daarom is het zo belangrijk dat u het bij ons aangeeft als u klachten heeft.

Bezoekuur

Wilt u op bezoek komen? Lees hier onze aangepaste bezoektijden in verband met corona. Bezoekers mogen geen klachten hebben en moeten alle vragen bij de screening met NEE beantwoorden. 

Heeft u vragen?

Bekijk de veelgestelde vragen of bel ons: 040 – 239 91 11

Wij zijn telefonisch bereikbaar op:

  • Maandag tot en met vrijdag: van 07.30 - 21.30 uur
  • Zaterdag: van 08.00 - 21.30 uur
  • Zondag: van 09.00 - 21.30 uur

Bekijk ook de animatie van Stichting Lezen en Schrijven voor een eenvoudige uitleg over corona en de maatregelen.
Bekijk de website van het RIVM: www.rivm.nl/coronavirus/covid-19 of neem contact op via 0800-1351 (dagelijks van 08.00 tot 20.00 uur)

Coronacheck

Maakt u zich zorgen of heeft u klachten die mogelijk door het coronavirus worden veroorzaakt? Met De Corona Check kunt u dagelijks gegevens over uw gezondheid doorgeven. Een medisch team, ondersteund door de techniek, beoordeelt uw klachten. Als het nodig is, neemt een zorgverlener uit dit team binnen 24 uur contact met u op.

Ik meld mij aan voor de coronacheck

Wij staan voor u klaar.