Corona-update: winkels centrale hal open

Het Catharina Ziekenhuis doet een extra oproep aan iedereen die het ziekenhuis bezoekt. Als je klachten hebt die wijzen op corona, kom dan niet naar het ziekenhuis.

Alle patiënten, bezoekers en medewerkers krijgen bij binnenkomst in het Catharina Ziekenhuis een mondneusmasker type II-R uitgereikt. Dit speciale mondkapje moet het gehele bezoek aan het ziekenhuis worden gedragen. Spoedzorg, oncologische zorg, zorg voor onze hart- en vaatpatiënten, (on)geplande keizersneden en overige niet-uitstelbare operaties gaan uiteraard door. Voor minder urgente behandelingen of afspraken kan de wachttijd oplopen. We begrijpen dat dit heel vervelend is voor de betrokken patiënten. Uiteraard proberen we de wachttijd zoveel mogelijk te beperken.

Bezoekregeling

Het is toegestaan om per patiënt één bezoeker per dag te ontvangen tussen 18.00 en 20.00 uur. De bezoeker mag maximaal één uur blijven in dit blok. Alle andere bezoekuren vervallen. Dit geldt ook voor coronapatienten op de cohortafdelingen. Er zijn een paar uitzonderingen:

  • Kinderafdeling: hier mogen de twee ouders op bezoek komen.
  • Terminale patiënten: tijdens het waken bij een patiënt mogen per dag (24 uur) maximaal drie bezoekers aanwezig zijn, waarbij we vragen zo min mogelijk de kamer in en uit te lopen en elkaar buiten het ziekenhuis, dus niet op de kamer of de gang, af te wisselen.

Let op: kinderen tot 13 jaar tellen we niet mee in het aantal toegestane bezoekers.

Niet gebeld? Dan gaat uw operatie/afspraak door

U wordt gebeld als uw operatie of afspraak niet doorgaat. Als u geen telefoontje krijgt, dan gaat uw operatie/afspraak gewoon door en kunt u veilig naar ons ziekenhuis komen. Wij verzoeken u om ons niet te bellen voor informatie over uw operatie. Zo blijven wij telefonisch bereikbaar voor patiënten van wie de operatie wél is uitgesteld.

Polikliniek- en dagbehandelingen

De meeste afspraken op de polikliniek en een deel van de afspraken voor dagbehandeling gaan wel door. Om de zorg toegankelijk te houden, zetten we waar mogelijk digitale middelen in. We doen dit onder andere door telefonische consulten en via het patiëntenportaal MijnCatharina. Heeft u een afspraak waarvoor u naar het Catharina Ziekenhuis moet komen? Weet dan dat veiligheid voor u en onze medewerkers voorop staat. Daarom zijn er aangepaste bezoektijden en gelden er specifieke maatregelen in het Catharina Ziekenhuis. Kan uw afspraak niet doorgaan? Dan wordt u gebeld.

Vragen?

Wij kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft en doen in deze Q&A ons uiterste best om de alle vragen te beantwoorden. Wij verzoeken u nogmaals om geen telefonisch contact op te nemen met het ziekenhuis om te vragen of uw afspraak doorgaat. Wij bellen u als uw afspraak niet door gaat.

Zeer vervelend

Wij begrijpen dat de huidige situatie heel vervelend is en wij vragen u om begrip. Helaas is het nodig nu het aantal coronapatiënten in ons ziekenhuis nog niet afneemt.

Deel deze pagina

Nieuwsoverzicht Catharina Ziekenhuis